zaterdag 18 september 2010

Speeldoosje

Ik ben eerst maar eens begonnen met kleine kraamcadeautjes voor mijn vriendinnen en schoonzussen. In het voorjaar is bij één van mijn vriendinnen meisje N geboren. En wat een dotje. Bij haar broertje hadden haar pappa en mamma gekozen voor een "Hollands" getint geboortekaartje....na wat brainstormen kwam ik op het volgende idee: een speeldoosje in een vorm van een Hollandse molen.
Na veel knippen en knippen en knippen is dit uiteindelijk het resultaat.
eerst een simpele basisvorm
Het speeldoosje komt gewoon bij het grote warenhuis vandaan (ik heb een ander speeldoosje uit elkaar gesloopt.....) De wieken zijn gemaakt van vilt, uiteindelijk heb ik er een kartonnetje in gedaan om ze overeind te laten blijven staan.

In het deurtje de N (afgewerkt met de hartjes)


en aan de achterkant natuurlijk nog een raampje.


Hij moet inmiddels al weer in de maak.....want broertje lief heeft iets te hard aan het koordje getrokken. Weer iets geleerd! Want hij moet daar natuurlijk wel tegen kunnen.

1 opmerking:

  1. Hey Kris,

    Ik ga ook mijn eigen speeldoosje maken en vroeg me af of je nog tips&tricks hebt. Jij bent immers ervaringsdeskundige...

    Groet,
    Marit

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails