dinsdag 9 augustus 2011

Kraamfeest

Hallo lieve mede-bloggers.

Onze lieve zoon Jeen is nu al weer 3 weken oud.
De tijd gaat echt snel.
Hij is nog steeds een tevreden mannetje.

Alles gaat eigenlijk zoals het hoort te gaan bij een gezonde pasgeboren baby!
En bij de mamma ook!
Verschonen-voeden-slapen (om de 3 uur) koken-wassen-en ga zo maar door

Nu even een momentje gestolen om even achter mijn blog te kruipen...................
Heerlijk........

We geven volgende week zondag een kraamfeest, ideaal met een man die druk is met aardappels rooien, zo houden we nog een beetje de tijd voor ons zelf.

Dus ik ga mij zelf nu bezig houden met het organiseren hiervan.

Is er iemand die ervaring heeft met het geven van een kraamfeest?
Heb je dan nog handige tips voor mij?
Of misschien ben je zelf een keer op een kraamfeest geweest en dacht je: dat ga ik onthouden!
Ik sta open voor al jullie creatieve ideeën / tips, want soms is het nog wel een beetje moeilijk om logisch na te denken met het slaapgebrek ;-)
Alvast bedankt voor je reactie.

Hier zie je hoe de geboorteslinger van Jeen mooi voor ons raam hangt!
 Ik heb zelf nog geen tijd gehad en moeite gedaan om wat creatiefs te maken voor onze zoon.
Maar ik heb wel een supertof shirtje gekregen!
Stoer hè!
Een trekker met zijn naam!
Gekregen van Marleen van Knotje.
Een andere vriendin kwam ook met een heel praktisch cadeau aan!
Namelijk eigen naam-labeltjes!
Dus Jeen heeft al zijn eigen label, terwijl moeders dat nog steeds niet heeft haha.
Tot blogs allemaal weer!
Lieve groet Kris

11 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel handig om op kraamfeestjes het drinken van te voren klaar te zetten. Hou het vooral simpel zou ik zo zeggen. Bij mij in de familie staan de thermosflessen met koffie en thee, met cakejes ofzo klaar. Zelf pakken dus. Daarna wordt er fris klaargezet en wijn/bier ook zelf pakken. Iedereen krijgt een klein presentje/herdenking mee.
    Verder ligt baby in de wieg/wagen. Denk erover hoe je ervoor gaat zorgen dat hij niet naar alle handen gaat terwijl hij wel goed te zien is. (als je dat tenminste wilt)
    In ieder geval veel plezier!! groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben toen der tijd er ook aan zitten denken omdat te doen maar op internet las ik dat er mensen gaan zeggen van "we komen nog wel een keer echt langs" Daar waren wij eigenlijk bang voor.

    Maar een tip is om wat kaatje al zegt laat je baby niet arm na arm gaan want daar worden ze heel onrustig van.
    Verder zou ik ook zoveel mogelijk dingen klaar zetten dat de mensen alles zelf kunnen pakken. Heel veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens een thema werken vind ik altijd heel leuk. Misschien kan je rekening houden met de stijl van het geboortekaartje. Wij organiseerden voor onze dochter haar communie een 'polkadotsfeest'. Heel veel kleine hapjes, mini pita-broodjes, mini-pizza's, kleine gebakjes, cupcakes in dezelfde stijl natuurlijk, een snoeptaart voor de kinderen, rauwe groentjes met een dipsausje, een soort wandelbuffet eigelijk. En een ijskraam vinden wij ook altijd heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Kris. wauw is Jeen al drie weken,ben het helemaal met Kaatje eens, voor mij is het donderdag 22 jaar geleden dat we zoiets hebben georganiseerd :-D Toch is onze oudste geboren Geniet van je geboorte feestje, Lieve Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, blij dat het jullie zo goed gaat. tips heb ik niet want ik heb geen geboortefeestjes gegev en. ben eens naar ééntje gegaan en daat was het doorlopend dessertenbuffet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het zo goed gaat! Ik heb maar 1 tip: probeer ervoor te zorgen dat jij de meeste lol hebt tijdens het feestje ;-)
    Veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi hoi! wat gaat de tijd snel zeg! ik zou zeggen geniet ervan en als iedereen een beetje aandacht krijgt zijn ze denk prima tevreden! Hou je mannetje lekker zelf vast dan kan niemand m zomaar `pakken` en kun je iedereen bij langs. regel evt wat ouders-zussen die voor de versnapering zorgen als dat alsnog nodig blijkt.
    Veel plezier iig! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wij hebben met onze tweede dochter ook gekozen voor een kraamfeest, heerlijk alles in een keer en verder geen weken lang bezoekjes. De mensen vonden het ook erg leuk. We hadden er voor gekozen om gewoon etageres met leuke hapjes op de tafels te zetten en cake met muisjes op een grote tafel bij de koffie en de thee te zetten. Onze dochter lag gewoon heerlijk in de kinderwagen te slapen en daar kon iedereen haar bewonderen. Niemand heeft haar op de arm gehad behalve een oude oma....wij hebben er van genoten. Een hele goede tip..vraag een goede vriendin of zus om alles op te ruimen zodat je zelf met je kindje naar huis kunt gaan of naar de slaapkamer....(ook als er nog visite is maar da party eigenlijk al afgelopen is)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. o ja het neerleggen van een kraamboek zodat iedereen er wat voor de kleine Jeen in kan schrijven...je kan boekjes met zijn eigen naam er voorop bestellen bij Bulbby.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat leuk... je hebt een zoontje!!! Ja, ik loop wat achter in blogland. Desalniettemin nog de vertraagde felicitaties uit Melbourne!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi hoi! druk he nu je de leuke zorg voor een lief babytje hebt! dit is gewoon even een klein leuk berichtje om je gedag te zeggen. hopenlijk gaat alles nog steeds goed! groetjes garengein.
    (zit je hoofd al vol met ideen en heb je te weinig tijd? schrijf ze allemaal eens op in een handig meeneem boekje gewoon voor later)...

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails