zaterdag 11 januari 2014

haken & breien


love haken & breien

soms haak ik liever
dan begin ik weer met breien
en dan denk ik,
goh waarom brei ik zo weinig
dat is zo leuk

onze twee kleine boertjes hadden allebei al een muts
daar kwam een heerlijke warme sjaal bij


hier ziet u de modellen na een wandeling door ons dorp
vanaf kleins af aan hebben zij al een muts op
ze zijn het dus echt gewend
oudste boertje heeft ook heel graag een pet op
die heeft dan ook echt een petten-hoofd
de jongste...dat weet ik zo niet
een pet staat hem nu zo raar
dus mamma breidt en haakt wel lekkere mutsjes voor hem
lekker jasje heeft hij aan hè? 
die is nog van mijzelf geweest! echt Hema! ;)


ook kregen de twee volwassenen in ons huis een heerlijke sjaal
de rechter had ik al heel lang af
maar die linker...tja...manlief begon er voorzichtig met de kerst over
haken? een deken haken? maak je dan eerst mijn sjaal af?
na 1,5 jaar is hij dan af haha
gelukkig begint het pas volgende week koud te worden


en naast mijn Crochet along dekentje
ben ik heerlijk aan het breien
een modelletje uit de Phildar
één van mijn goede voornemens voor dit jaar was om zelf een breipatroon te kunnen lezen
ik heb de simpelste genomen (die je op de voorkant ziet)
en tijdens het puzzelen met ons oudste boertje,
ben ik heerlijk aan het breien voor het jongste boertje


kun jij kiezen? haken of breien?
ik hou van beide!

lieve groet, Kris

9 opmerkingen:

  1. Gister ging ik overstag! Al 1,5 jaar zeg ik dat breien, borduren maar vooral quilten genoeg is! Maar gister kocht ik een haaknaald en garen.... vanmiddag komt de post en dan ga ik haken!!! Een granny square kussen bij Stip en Haak was de aanleiding. Maar gister zag ik een shawl bij blij dat ik brei..... ahum, weer een verslaving erbij??? Trouwens ik zie wel echt Krista oogjes bij die mannen van jou! Groeten uit Ens-Buiten van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor! Ik ga binnenkort aan mijn crochet along deken beginnen. Het garen is binnen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal heerlijk warmpjes uit! Hier toch meer voorkeur voor haken, al is breien in de luie wijven steek ook erg leuk! Deze week toch een kriebel: misschien vierkantjes breien voor een kussenhoes?? Het zoemt door m'n hoofd... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee ik kan ook niet kiezen, ik haakte altijd maar ben net begonnen met breien en ook dat is super leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto van de mannen! Ik ben meer een haakster, breien doe ik veel te weinig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die oogjes, die vielen mij ook op! Mooi!
    Ik brei aan een sjaal als ik bij mijn vader op bezoek ben in het verpleeghuis. Gewoon 2 r., 2 av. Hoef ik niet na te denken en onder een babbel (van mijzelf, mijn vader zegt bijna niets meer), brei ik zo een paar naalden per bezoek weg.
    Een beetje telwerk bij haken en breien doe ik liever thuis, ik ben met beide bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echte stoere jongens, wat groot al!
    Knap je mutsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hou ook van allebei, dus wissel lekker af :-) Wat een toffe jongens heb je daar!! Hééé en jij stond helemaal niet in mijn bloglovinlijst (ik lees nu steeds via daar mijn blogs) en dat snap ik nu niet want ik heb iedereen integraal overgezet. Maar zo heb blijkbaar al een hele hoop gemist van jou (vond al dat je stilletjes was :-)). Maar bij deze heb ik je dus snel toegevoegd!! En blij je weer te lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg leuk Krista! Wat maak je toch een mooie dingen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Super bedankt voor je reactie!!!!

Related Posts with Thumbnails